طرز تهیه بورک قارچ و گوشت لقمه ای

طرز تهیه بورک قارچ و گوشت لقمه ای

طرز تهیه بورک قارچ و گوشت لقمه ای در کنار دوغ ساده


بورک قارچ و گوشت لقمه ای یک نوع غذای خوش عطر و طعم ترکی می باشد که در ابعاد کوچک به عنوان فینگر فود تهیه و سرو می گردد. ریشه کلمه بورک به کشور ترکیه بر می گردد، اما این روز ها در اغلب شهرها و کشورها با نام های متفاوت و بعضا دستور پخت متفاوت تهیه می گردد. مرسوم است که در کنار این غذای فوق العاده خوش طعم، نوشیدنی دوغ سرو می شود. با ما همراه باشید تا طرز تهیه بورک قارچ و گوشت لقمه ای را در کنار دوغ ساده لیوار را به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم برای ۴ نفر


 

مواد تشکیل دهنده

مقدار مورد نیاز

مواد تشکیل دهنده

مقدار مورد نیاز

گوشت چرخ کرده

۲۵۰ گرم

پیاز

۱ عدد

قارچ

۱۰۰ گرم

تخم مرغ

۱ عدد

پنیر پیتزا

۱۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی

۱ قاشق غذاخوری

خمیر یوفکا

به میزان لازم

آب لیمو ترش

۱ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه، زردچوبه و نمک

به میزان لازم

آویشن، روغن و کنجد

به میزان لازم

 

طرز تهیه بورک قارچ و گوشت لقمه ای


  • برای تهیه بورک قارچ و گوشت لقمه ای، ابتدا قارچ ها را بخوبی آبکشی کرده و سپس به صورت نگینی خرد کنید. قارچ های خرد شده را به همراه مقدار کمی روغن در یک ماهیتابه ی مناسب تفت دهید و بعد از آن لیمو ترش را اضافه کرده تا از این طریق از سیاه شدن قارچ ها جلوگیری شود.
  • بعد از سرخ شدن کامل، قارچ ها را در ظرف مناسبی ریخته و سپس پیاز ها را که از قبل بصورت نگینی خرد شده اند را به همراه مقدار مناسبی از روغن تفت دهید تا پیاز ها طلایی و سبک شوند.
  • در این مرحله آویشن، فلفل سیاه و زردچوبه را به پیاز ها اضافه کرده و یک دقیقه دیگر تفت دادن را ادامه دهید. حال گوشت چرخ کرده را به پیاز ها اضافه کرده و همراه با آنها تفت دهید تا رنگ و بوی آن تغییر کرده کمی سرخ شوند.
  • در این مرحله رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کرده و تفت دهید تا خامی آن گرفته شود. در نهایت قارچ را اضافه کرده و ۳- ۴ دقیقه دیگر مواد را تفت دهید تا مواد حسابی با یکدیگر ترکیب شوند.
  • حال به سراغ خمیر یوفکا می رویم. ابتدا خمیر را روی یک سینی مناسب پهن کرده و با یک قلموی مخصوص و آغشته به آب خمیر را نمدار کنید.
  • اکنون ۱ قاشق از مواد گوشتی تهیه شده را داخل خمیر پخش کرده و روی آن مقداری پنیر پیتزا قرار دهید. خمیر را به صورت لوله ای بپیچید و در آخر لبه های خمیر را با قلمو کمی نمدار کنید تا خمیر باز نشود. به همین روش تمام بورک ها را بپیچید. در ادامه کف سینی فر را با اندکی روغن چرب کرده و بورک های تهیه شده را داخل سینی فر قرار دهید.
  • در یک ظرف مناسب ۱ عدد تخم مرغ را شکسته و آن را حسابی با چنگال بزنید تا بافتش یکدست شود. حال ۱ قاشق شیر را به آن اضافه کرده و هم بزنید.
  • با استفاده از قلمو ترکیب تخم مرغ و شیر را بر روی بورک ها بمالید و سپس مقداری کنجد را بر روی آنها پخش کنید. بورک ها را به مدت ۲۰ دقیقه در فر ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.
  • در آخر نیز فر را به مدت ۵ دقیقه در حالت گریل قرار دهید تا سطح بورک ها کمی طلایی شوند.

2 دیدگاه برای “طرز تهیه بورک قارچ و گوشت لقمه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *