طرز تهیه کباب سرداشی همدانی

طرز تهیه کباب سرداشی

طرز تهیه کباب سرداشی همدانی در کنار دوغ ترش لیوار


کباب سرداشی یکی از کباب های سنتی ایرانی می باشد که ریشه آن به شهر همدان بازمی گردد. طرز تهیه این غذای خوشمزه و خوش عطر و بو بسیار آسان بوده و شباهت زیادی به طرز تهیه کباب تابه ای دارد با این تفاوت که در مواد آن سیب زمینی و سبزیجات روی کباب قرار می گیرند . جالب است بدانید که در گذشته مایه این کباب را در منزل تهیه می کردند و سپس آن را نانوایی سنگکی می بردند تا کباب آن ها را داخل تنور کباب شود. شما می توانید این غذای خوش خوراک را در کنار دوغ ترش لیوار سرو و نوش جان کنید. با ما همراه باشید تا طرز تهیه کباب سرداشی همدانی را به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم برای ۴ نفر


 

مواد تشکیل دهنده

مقدار مورد نیاز

مواد تشکیل دهنده

مقدار مورد نیاز

گوشت چرخ کرده

۵۰۰ گرم

پیاز

۱ عدد بزرگ

سیب زمینی

۳ عدد متوسط

گوجه فرنگی

۴ عدد

فلفل سبز

۱ عدد

نمک و فلفل سیاه

به میزان لازم

زردچوبه و روغن

به میزان لازم

 

طرز تهیه کباب سرداشی همدانی


    • برای تهیه کباب سرداشی همدانی خوشمزه ابتدا گوشت چرخ کرده را با پیاز و ۲ عدد سیب زمینی داخل چرخ گوشت ریخته و چرخ کنید، سپس اضافی سیب زمینی و پیاز را با دست یا با استفاده از یک پارچه تمیز و مناسب نخی بگیرید.
    • در این مرحله ادویه های نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به مواد اضافه کرده و آنها را برای چند دقیقه ورز دهید تا حسابی با یکدیگر مخلوط شوند.
    • پس از یکدست کردن کامل مواد با یکدیگر، آنرا در کف یک ماهیتابه مناسب به صورت یکدست پخش کنید.
    • حال فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کرده تا گرم شود، سپس گوجه فرنگی ها و سیب زمینی باقیمانده را به صورت ورقه ای برش زده و همراه با فلفل های سبز، بر سطح گوشت قرار دهید و سپس روی تابه را با فویل بپوشانید.
    • در صورتی که از گوشت پر چرب استفاده می کنید، نیازی به روغن نمی باشد ولی اگر گوشت مورد استفاده کم چرب است بهتر است کمی روغن در کف تابه بریزید. در آخر ماهیتابه را به مدت ۱ ساعت در فر قرار دهید تا کباب سرداشی آماده شود. شما می توانید این کباب بی نظیر همدانی را در کنار دوغ ترش لیوار سرو و نوش جان کنید.

2 دیدگاه برای “طرز تهیه کباب سرداشی همدانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *