طرز تهیه گوش فیل خانگی

طرز تهیه گوش فیل خانگی

طرز تهیه گوش فیل خانگی در کنار دوغ ترش لیوار

گوش فیل یکی از شیرینی های محبوب اصفهان می باشد که بطور معمول در کنار نوشیدنی دوغ سرو می شود. گوش فیل طرز تهیه آسانی دارد و دستور پخت آن شبیه به زولبیا و بامیه می باشد. تهیه گوش فیل خانگی خوشمزه و جذاب در کنار دوغ ترش و خوشمزه لیوار، بر سر سفره رمضان لذت یک افطاری خانوادگی را چند برابر می سازد. با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه گوش فیل خانگی آشنا کنیم.

 

مواد لازم برای ۳ – ۴ نفر


 

مواد تشکیل دهنده

مقدار مورد نیاز

مواد تشکیل دهنده

مقدار مورد نیاز

تخم مرغ

۱ عدد

کره یا روغن جامد

۲ قاشق غذاخوری

ماست 

۱/۲ لیوان

بکینگ پودر

۱ چایخوری

آرد

به میزان لازم (به میزان از بین رفتن چسبندگی خمیر )

شکر

۲ لیوان

آب

۱ لیوان

گلاب

۱/۴ لیوان

زعفران 

۲ قاشق چایخوری

آبلیمو

۱/۲ قاشق چایخوری

هل 

۱ – ۲ عدد

 

طرز تهیه گوش فیل خانگی


    • برای تهیه گوش فیل خانگی خوشمزه ابتدا آب و شکر را به نسبت مشخص، در ظرف مناسب مخلوط کرده و آن را بر روی حرارت ملایم قرار داده تا به جوش آید. سپس زعفران، گلاب، آبلیمو و هل را به ظرف اضافه کرده و زمانیکه احساس کردید شربت قوام پیدا کرده است، ظرف را از روی حرارت بردارید.
    • در ادامه کاسه ای مناسبی برداشته و درون آن ماست یا شیر، تخم مرغ، بیکینگ پودر و نمک را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. حال روغن و آرد الک شده را کم کم بیافزایید تا یک مخلوط خمیری حاصل شود. خمیر را با دست ورز دهید و تا زمانیکه خمیر چسنده است کم کم باقی آرد را اضافه کنید تا این چسبندگی از بین برود.
    • روی خمیر تهیه شده را به مدت ۲ ساعت با نایلون یا پارچه ای تمیز بپوشانید تا خمیر اصطلاحا استراحت کند.
    • در این بخش خمیر گوش فیل ها را پهن کرده و به فرم دلخواه قالب بزنید.
    • ماهیتابه مناسبی برداشته و مقداری روغن را در آن حرارت دهید تا روغن داغ شود. گوش فیل ها را درون روغن قرار داده تا پف کند و کمی برشته شود. زمانیکه یک طرف گوش فیل سرخ شد، آن را به طرف دیگر برگردانید.
    • در این مرحله گوش فیل های داغ سرخ شده را داخل شیره تهیه شده بیندازید و پس از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه آنها را از شیره خارج کنید. روی گوش فیل ها را با پودر پسته یا بادام تزئین کنید و پس از خنک شدن همراه با دوغ ترش و خوشمزه لیوار سرو کنید. نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *