طرز تهیه دلمه مرغ با پنیر خامه ای

طرز تهیه دلمه مرغ با پنیر خامه ای

طرز تهیه دلمه مرغ با پنیر خامه ای لیوار


دلمه مرغ یکی از غذاها یا به نوعی یکی از خوشمزه ترین فینگر فودهای قابل تهیه با مرغ می باشد. تهیه دلمه مرغ با پنیر خامه ای و کره عطر و طعم این خوراکی هیجان انگیز را چند برابر می سازد. برای تهیه دلمه مرغ می توان خود مرغ را به دور برخی مواد طعم دهنده که متناسب با ذائقه افراد تهیه می شود، بپوشانید، اما در این دستور پخت ما از خمیر های ورقه ای بعنوان لایه ی پوشاننده مواد استفاده کرده ایم. با ما همراه باشید تا طرز تهیه دلمه مرغ با پنیر خامه ای لیوار را به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم برای ۴ نفر


 

مواد تشکیل دهنده

مقدار مورد نیاز

مواد تشکیل دهنده

مقدار مورد نیاز

پنیر خامه ای لیوار

۸۵ گرم

کره نرم شده

۶ قاشق غذاخوری

موسیر رنده شده

۲ قاشق غذاخوری

پودر لیمو

۱/۲ قاشق چایخوری

مرغ پخته شده

۱٫۵ فنجان

قارچ خرد شده

۱۱۵ گرم

خمیر ورقه ای

۱ بسته

نان خرد شده

۲/۳ فنجان

سس

به مقدار لازم

 

طرز تهیه دلمه مرغ با پنیر خامه ای


    • برای تهیه دلمه مرغ خوش طعم، ابتدا داخل یک کاسه مناسب، پنیر خامه ای لیوار، دو قاشق غذاخوری کره، موسیر و پودر لیمو را مخلوط کنید.
    • حال مرغ و قارچ تهیه شده را درون مخلوط تهیه شده حسابی بغلطانید تا طعم دار شوند.
    • در این مرحله یک قاشق غذاخوری از مخلوط تهیه شده، حاوی مرغ و قارچ را در وسط هر یک از خمیر های نازک قرار داده و خمیر را به دور آن بپیچید.
    • باقی کره را ذوب کنید و روی دلمه ها بمالید، سپس خرده های نان را بر روی دلمه ریخته و آن ها را بر روی سینی فر چرب شده قرار دهید.
    • سینی فر را به مدت ۱۰ دقیقه داخل فر با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد (۴۲۵ درجه فارنهایت) قرار دهید تا مواد حسابی مغزپخت شوند. پس از گذشت ۱۰ دقیقه دلمه ها را برگردانید تا روی دیگر آن هم کمی طلایی رنگ شوند.
    • دلمه مرغ خوشمزه و وسوسه انگیز شما آماده است. شما می توانید آن را همراه با سس های ترش، تند یا شیرین مورد نظر خود سرو و نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *