طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان

طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان

ته چین بادمجان در کنار دوغ ترش لیوار

ته چین بادمجان یکی از لذیذ ترین غذاها ایرانی خصوصا برای طرفداران بادمجان سرخ کرده با عطر وسوسه انگیز، می باشد. استفاده از بادمجان های تازه و با کیفیت نقش موثری در تهیه یک ته چین خوش طعم دارد. اگر به دنبال تهیه یک وعده ی غذایی مجلسی با ظاهری جذاب و عطر و طعمی بی نظیر هستید، ما شما را با طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان آشنا می کنیم. توصیه می شود تا سرو نهایی این وعده ی غذایی جذاب، با دوغ ترش مزه لیوار همراه باشد.

 

مواد لازم برای ۴ نفر


مواد تشکیل دهنده

مقدار مورد نیاز

مواد تشکیل دهنده

مقدار مورد نیاز

برنج

۴ پیمانه

زرده تخم مرغ

۳ عدد

بادمجان

۴ عدد

پیاز

۲ عدد متوسط

زعفران دم کرده

۳ قاشق غذاخوری

ماست

۱ لیوان

سینه مرغ آب پز

۲ عدد

نمک، فلفل، زردچوبه، روغن و کره

به مقدار لازم

 

طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان


  • ابتدا بادمجان ها را پوست گرفته و بصورت حلقه ای با اندازه ی متوسط برش می بزنید، سپس بر روی بادمجان مقداری نمک پاشیده و بگذارید برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند.
  • حال مرغ آب پز را ریش ریش کرده و در درون ماهیتابه ای همراه با کره تفت دهید تا مرغ طعم دار و خوش عطر تهیه گردد.
  • حال پیاز های را بصورت نگینی خرد کرده و درون ماهیتابه دیگر همراه با روغن تفت دهید تا پیاز ها سبک شوند.
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را در این مرحله به پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا مواد به خرد هم برود، سپس یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را همراه با مرغ طعم دار شده اضافه کرده و برای چند دقیقه تفت دهید.
  • در این مرحله بادمجان های از پیش تهیه شده را درون ماهیتابه ای همراه با روغن سرخ کنید.
  • قابلمه ای را تا نیمه با آب پر کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب به جوش آید. حال برنج خیسانده شده را همراه با مقدار مناسبی نمک و یک قاشق غذاخوری روغن مایع، به آب جوش آمده اضافه کنید. بعد از ۸- ۱۰ دقیقه برنج نیم پز را آبکشی کنید.
  • زرده تخم مرغ را با ماست، زعفران دم کرده و ۴ قاشق غذاخوری روغن مایع ترکیب کنید، سپس برنج آبکش را به آن اضافه کرده و بخوبی هم بزنید تا یکدست شود.
  • حال نیمی از مخلوط برنج را کف یک قابلمه نچسب ریخته و آن را بخوبی در کف قابلمه فشرده کنید، حال مخلوطی از مرغ و بادمجان را همراه با کمی زرشک بعنوان لایه دوم بر روی برنج اضافه کنید. در آخر باقی برنج را بعنوان لایه سوم اضافه سپس مواد را فشرده کنید. حال بر روی درب قابلمه دم کنی گذاشته و اجازه دهید تا ته چین مرغ و بادمجان برای حدود ۴۵ – ۱ ساعت بر روی حرارت ملایم دم بکشد. نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *