طرز تهیه خورش فسنجان با مرغ

طرز تهیه خورش فسنجان با مرغ

طرز تهیه خورش فسنجان با مرغ در کنار دوغ ساده لیوار

خورش فسنجان با مرغ یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین غذاها در میان مردم ایران می باشد. این خورش جذاب و هیجان انگیز، بطور اصیل با گوشت چرخ کرده یا اصطلاحا گوشت قلقلی تهیه می گردد. اما علاقه مندان به گوشت مرغ این خورش محبوب را ترکیب شده با مرغ تهیه کرده و نوش جان می کنند. با ما همراه باشید تا طرز تهیه خورش فسنجان با مرغ را ( البته در کنار ۱ لیوان دوغ خوشمزه و ساده لیوار ) به شما عزیزان آموزش دهیم.

 

مواد لازم برای ۴ نفر


 

مواد تشکیل دهنده

مقدار مورد نیاز

مواد تشکیل دهنده

مقدار مورد نیاز

دوغ ساده لیوار

۱ لیوان

سینه یا ران مرغ

۴ تکه

گردوی چرخ شده

۴۰۰ گرم

رب انار

۴ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی

۱٫۵ قاشق غذاخوری

پیاز

۲ عدد

شکر

۱ قاشق غذاخوری

زردچوبه و روغن

به میزان لازم

نمک و فلفل سیاه

به میزان لازم

 

طرز تهیه خورش فسنجان با مرغ


    • برای تهیه خورش فسنجان خوشمزه و مجلسی با مرغ، ابتدا پیازها را به صورت نگینی و بسیار ریز خرد کنید، سپس یک قابلمه مناسب را روی حرارت گذاشته و پیازهای خرد شده را همراه با مقدار مناسبی از روغن به قابلمه اضافه کنید. پیازها را بخوبی بر روی حرارت تفت دهید تا سبک شوند.
    • مقدار مناسبی از زردچوبه و فلفل سیاه را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید تا طعم دار شوند، حال گوشت مرغ را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی سرخ کنید.
    • ۳ لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و منتظر بمانید تا مرغ ها همراه با آب، جوش بخورند، سپس کف های سفید رنگ روی سطح آب را با قاشق جمع کرده و دور بریزید.
    • در این مرحله، در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا گوشت مرغ به مدت حدود ۳۰ دقیقه نیم پز شود. هم زمان با پخت گوشت مرغ، یک قابلمه دیگر را بر روی حرارت قرار داده و مقداری روغن به آن اضافه کنید.
    • گردوی چرخ شده را به قابلمه اضافه کرده و چند دقیقه تفت دادن را ادامه دهید تا رنگ خورش کمی تیره شود. یک پیمانه آب سرد را روی گردو ریخته و اجازه دهید تا با حرارت ملایم بپزد و به خوبی روغن بیندازد.
    • بعد از اینکه گردو کمی روغن پس داد، رب گوجه فرنگی را همراه با رب انار به قابلمه حاوی گردو اضافه کرده و با یکدیگر ترکیب کنید. می توانید برای از بین بردن خامی اولیه رب، قبل از اضافه کردن آن را سرخ کنید.
    • پس از ۳۰ دقیقه گوشت مرغ نیم پز را به قابلمه اضافه کرده، سپس ۲ لیوان آب سرد به قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید خورش برای ۳۰ دقیقه با حرارت ملایم بپزد.
    • بعد از گذشت ۳۰ دقیقه خورش آماده است. مقداری از خورش را بچشید تا میزان نمک آن را تنظیم کنید. اگر می خواهید طعم خورش کمی ملس باشد، شکر را نیز اضافه کرده و اجازه دهید تا همراه با خورش مقداری جوش بزند.
    • خورش فسنجان با مرغ شما آماده است. می توانید آن را در ظرف مورد نظر همراه با برنچ سرو و در کنار یک لیوان دوغ ساده و خوش طعم لیوار نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *