طرز تهیه آبگوشت رستورانی

طرز تهیه آبگوشت رستورانی

آبگوشت رستورانی در کنار دوغ ساده لیوار

آبگوشت رستورانی یا همان دیزی معروف یکی از غذاهای سنتی، اصیل و البته پرطرفدار ایرانی می باشد. این غذای مقوی طعمی فوق العاده و لذیذ دارد و بطور سنتی در ظروف سفالی، قابلمه چدنی و مسی قابل تهیه می باشد. از گذشته تاکنون سرو این غذا با نوشیدنی دوغ مرسوم بوده است و به نوعی مکمل یکدیگر می باشند. امروز می خواهیم طرز تهیه آبگوشت رستورانی لعابدار و خوش طعم را به شما آموزش دهیم. پشنهاد می کنیم تا دیزی پرچرب و لذیذ خود را همراه با دوغ ساده لیوار سرو و نو جان کنید.

 

مواد لازم برای ۴ نفر


مواد تشکیل دهنده

مقدار مورد نیاز

مواد تشکیل دهنده

مقدار مورد نیاز

گوشت ( ترجیحا گوسفندی )

۴۰۰ گرم

دنبه

۱۰۰ گرم

لوبیا

۱/۲ پیمانه

نخود

۱/۲ پیمانه

پیاز

۱ عدد بزرگ

گوجه فرنگی

۳ – ۴ عدد

سیب زمینی متوسط

۲ عدد

رب گوجه فرنگی

۲٫۵ قاشق غذاخوری

سیر

۲ – ۳ حبه

لیمو عمانی سوراخ شده

۳ – ۴ عدد

دارچین

۱/۲ قاشق چایخوری

نمک، فلفل و زردچوبه

به مقدار لازم

 

طرز تهیه آبگوشت رستورانی


  • برای تهیه آبگوشت رستورانی ابتدا از شب قبل نخود و لوبیا ها را در آب خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن کاملا از بین برود.
  • در مرحله بعدی گوشت، دنبه، نخود، لوبیا، گوجه فرنگی، سیر و پیازها را داخل قابلمه بریزید و حدود ۵ برابر حجم مواد آب اضافه کنید. برای پخش شدت بهتر طعم سیر ها پیاز ها آن ها را از وسط به دو نیم تقسیم کنید. بهتر است در همین مرحله آب آبگوشت را به درستی تنظیم کنید اما در صورتیکه آب آبگوشت کم آمد حتما از آب جوش استفاده کنید.
  • حال درب قابلمه را گذاشته و حرارت را زیاد کنید تا آب بجوش آید. کف های ایجاد شده در سطح آب را با یک قاشق از روی آب بردارید، سپس زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کرده و هم بزنید. درب قابلمه را گذاشته تا مواد با یکدیگر جوش خورده و به خرد یکدیگر بروند.
  • پس از گذشت ۳ ساعت که مواد پخته شدند، سیب زمینی ها را نصف کرده و به آبگوشت اضافه کنید، سپس رب گوجه فرنگی، نمک و دارچین را نیز اضافه کنید.
  • زمان لازم برای پخت کامل آبگوشت حدودا ۴ ساعت می باشد. برای جلوگیری از تلخ شدن آبگوشت لیمو عمانی ها را در ساعت آخر پخت آبگوشت اضافه کنید.
  • در مرحله آخر دنبه ها را از آبگوشت خارج کرده و بکویید، سپس مجددا به آبگوشت اضافه کنید تا چربی کاملا در آن پخش شود. آبگوشت رستورانی و لعاب دار شما آماده است. نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *