طرز تهیه کوفته کباب استامبولی

طرز تهیه کوفته کباب استامبولی

کوفته کباب استامبولی در کنار دوغ سنتی لیوار

کوفته کباب استامبولی یکی از غذاهای بی نظیر و پر طرفدار ترکیه ای می باشد که در زیر گروه غذا های آسان و البته خوش طعم و مقوی قرار می گیرد. این غذا به دو صورت کبابی و سرخ کردنی قابل تهیه می باشد و در اکثر مواقع همراه با سس های مخصوص گوجه فرنگی، ماست و دوغ سرو می شود. در این قسمت می خواهیم طرز تهیه کوفته کباب استامبولی خوشمزه همراه با یک لیوان دوغ سنتی لیوار را به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم برای ۴ نفر


مواد تشکیل دهنده

مقدار مورد نیاز

مواد تشکیل دهنده

مقدار مورد نیاز

دوغ سنتی لیوار

۱ لیوان

گوشت چرخ کرده

۵۰۰ گرم

پیاز بزرگ

۱ عدد

سیر

۲ حبه

جعفری

۲ قاشق غذاخوری

سماغ

۲ قاشق چایخوری

نعنا

۱ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و قرمز

به مقدار لازم

 

طرز تهیه کوفته کباب استامبولی


  • ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده کنید، سپس با استفاده از یک پارچه کتان تمیز یا با دست آب اضافی پیاز را بگیرید تا بهتر سرخ شود. سپس پیاز رنده شده ی خام را همراه با سماق، فلفل سیاه، فلفل قرمز و نمک به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و حسابی با دست ورز دهید تا تمامی مواد با یکدیگر مخلوط شوند.
  • در ادامه سیر را به همراه مقداری نمک له کرده تا حالت خمیری پیدا کند، جعفری و نعناع را نیز با اندازه بسیار ریز خرد کرده و در نهایت تمامی مواد را به مخلوط گوشت اضافه کنید.

  • در این مرحله مخلوط گوشت را حسابی با دست ورز می دهیم تا ترکیب یکدستی بدست بیاید، سپس مواد را درون ظرف در بسته ای به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.
  • حال گوشت ها را در اندازه های ترجیحا کوچک به دور چوب های کوچک کبابی، شکل دهید.
  • سپس مقداری روغن را درون ماهیتابه ریخته و سیخ های کبابی را درون آن قرار داده تا سرخ شوند. هر ۵ دقیقه یکبار سیخ ها را بچرخانید تا سیخ کباب از همه طرف سرخ شود.
  • در آخر می توانید کوفته کباب استامبولی را همراه با گوجه فرنگی و سیب زمینی سرخ شده سرو کنید. نوش جان

1 دیدگاه برای “طرز تهیه کوفته کباب استامبولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *