طرز تهیه کوکو مرغ

طرز تهیه کوکو مرغ

کوکو مرغ در کنار دوغ ترش لیوار


کوکوی مرغ یکی از غذاهای محبوب ایرانی می باشد که در دسته ی غذاهای فوری طبقه بندی می شود. کوکو سیب زمینی یکی از انواع پرطرفدار در بین کوکو های ایرانی می باشد و ترکیب گوشت مرغ با کوکو سیب زمینی تحت عنوان کوکو مرغ یک وعده ی خوش طعم و و بسیار ویژه را فراهم می کند. با ما همراه باشید تا طرز تهیه کوکو مرغ هیجان انگیز و مجلسی را به شما آموزش دهیم. شما می توانید در کنار این غذای محبوب، دوغ ترش مزه و گوارای لیوار را نیز سرو کنید.

 

 

مواد لازم برای ۴ نفر


 

مواد تشکیل دهنده

مقدار مورد نیاز

مواد تشکیل دهنده

مقدار مورد نیاز

سینه مرغ

۱ عدد

پیاز

۲ عدد متوسط

سیر

۲ حبه

تخم مرغ

۲ عدد

جعفری خرد شده

۲ قاشق غذاخوری

سیب زمینی

۲ عدد متوسط

روغن

به میزان لازم

آرد سوخاری

به میزان لازم

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه

به میزان لازم

 
 

طرز تهیه کوکو مرغ


  • برای تهیه کوکو مرغ ابتدا سینه مرغ و سیب زمینی ها را همزمان و جدا از هم به همراه مقداری آب درون قابلمه های کوچکی ریخته و آن ها را بر روی حرارت قرار دهید.
  • کمی نمک، زردچوبه، ۱ عدد پیاز و ۱ عدد سیر را داخل قابلمه مرغ ریخته و بگذارید تا سینه مرغ پخته شود.
  • بعد از پخت سیب زمینی ها، آن ها را پوست گرفته و در ادامه سینه مرغ را بعد از پخت از آب خارج کرده و بگذارید تا کمی خشک شود.
  • در مرحله بعد یک ظرف مناسب انتخاب کنید و سینه مرغ را همراه با سیب زمینی ها داخل کاسه رنده کنید، سپس سیر و پیازها را به صورت جداگانه رنده کنید و با فشار دست آبشان را بگیرید و به کاسه حاوی مرغ و سیب زمینی اضافه کنید. جعفری خرد شده را نیز به ظرف اضافه کنید. مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کرده و مواد را خوب مخلوط کنید.
  • در این مرحله تخم مرغ ها را اضافه کنید و مجددا مواد را به خوبی ورز دهید تا مایه کوکو منسجم و یکدست شود.
  • حال یک ماهیتابه ای را روی حرارت قرار داده و مقداری روغن داخل آن بریزید. بعد از داغ شدن روغن مقداری از مایه کوکو را بردارید و با دست یا قالب مخصوص به آن شکل دهید. کوکوها را درون آرد سوخاری بغلتانید و داخل روغن بگذارید تا سرخ شوند.
  • در پایان کوکو مرغ را به همراه گوجه فرنگی، خیارشور، نان و دوغ ترش مزه لیوار سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *