طرز تهیه کوکوی مرغ خانگی

طرز تهیه کوکوی مرغ خانگی

طرز تهیه کوکوی مرغ خانگی در کنار دوغ ترش لیوار


کوکو مرغ یکی از غذاهای خوشمزه، محبوب و خاطره انگیز ایرانی است. این غذای دوستداشتنی معمولا بعنوان ناهار یا برای وعده شام تهیه می گردد و در دسته غذاهای فوری با دستور پخت آسان قرار می گیرد. امروز می خواهیم دستور پخت این غذای دلچسب را به شما آموزش دهیم تا در کنار دوغ ترش و خوش طعم لیوار سرو و نوش جان کنید

 

مواد لازم برای ۴ نفر


 

مواد تشکیل دهنده

مقدار مورد نیاز

مواد تشکیل دهنده

مقدار مورد نیاز

دوغ ترش لیوار

۱ لیوان

سینه مرغ

۲ عدد

سیب زمینی

۲ عدد

تخم مرغ

۳ عدد

پیاز

۱ عدد

جعفری خشک

۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه

به میزان لازم

زردچوبه و روغن

به میزان لازم

 

طرز تهیه کوکوی مرغ خانگی


    • برای تهیه کوکوی مرغ خانگی و خوشمزه ابتدا مرغ را همراه با آب، داخل یک قابلمه مناسب ریخته و قابلمه را روی حرارت قرار داده تا آب جوش آید، سپس آب قابلمه را خالی کرده و مجددا ۲ لیوان آب را همراه با نمک و زردچوبه به مرغ اضافه کرده و بگذارید تا آب دوباره به جوش آید.
    • حال حرارت زیر قابلمه را کم کرده و اجازه دهید تا مرغ کاملا بپزد، در این حین قابلمه ای مناسب برداشته و سیب زمینی های شسته شده را همراه با آب درون قابلمه بریزید تا بپزند.
    • در این مرحله مرغ های پخته شده را درون غذاساز یا میکسر بریزید و بصورت یکدست پوره کنید.
    • در ادامه سیب زمینی پخته شده را پوست گرفته و همراه با پیاز ها درون ظرفی مناسب رنده کرده و به مرغ های پخته شده اضافه کنید.
    • جعفری خشک شده را همراه با تخم مرغ، مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید تا یکدست شوند.
    • ماهیتابه ای مناسب را برداشته و بر روی حرارت قرار دهید. پس از اینکه روغن داغ شد، به اندازه یک مشت از مایه کوکو را برداشته و آنرا به صورت گرد شکل دهید، سپس با کف دست آن را تخت کنید. حال کوکو را درون روغن بگذارید و اجازه دهید تا کوکوها به طور کامل سرخ شوند. پس از اینکه کوکوها به طور کامل سرخ شدند، آنها را درون ظرف مورد نظر بچینید و همراه با گوجه و خیارشور، در کنار دوغ ترش لیوار سرو کنید. نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *