طرز تهیه اسفناج پلو با گوشت

طرز تهیه اسفناج پلو با گوشت

اسفناج پلو در کنار دوغ ترش لیوار


اسفناج پلو یکی از انواع غذاهای ساده و بسیار لذیذ ایرانی است که بطور معمول با دستور پخت های متنوعی تهیه می گردد، اسفناج پلو را عمدتا یا با گوشت و یا با مرغ تهیه می کنند. استفاده از گوشت و اسفناج تازه در کنار عطر و طعم هیجان انگیز زعفران و روغن کره می تواند طعم اسفناج پلو کاملا دگرگون سازد و قرار گرفتن ۱ لیوان دوغ ترش مزه لیوار در کنار یک پرس اسفناج پلو مجلسی و خوش عطر و طعم، وعده ای به یادماندنی را خلق می کند. با ما همراه باشید تا طرز تهیه اسفناج پلو با گوشت را به شما آموزش دهیم

مواد لازم برای ۴ نفر


 

مواد تشکیل دهنده

مقدار مورد نیاز

مواد تشکیل دهنده

مقدار مورد نیاز

برنج

۴ پیمانه

اسفناج

 ۵۰۰ گرم

گوشت چرخ کرده

۵۰۰ گرم

پیاز

۱ عدد بزرگ

زغفران دم کرده

۳ قاشق غذاخوری

روغن کره

به میزان لازم

نمک، دارچین، فلفل، زردچوبه

به میزان لازم

روغن

به میزان لازم

 

 

طرز تهیه اسفناج پلو با گوشت


  • در مرحله اول ابتدا قبلمه ای را پر از آب کرده، مقدار مناسبی نمک به آن اضافه کنید و برنج را برای ۱ – ۲ ساعت در آن بخیسانید.
  • پوست پیاز را جدا کرده و آن را نگینی ریز خرد کنید. درون یک ماهیتابه مقداری روغن ریخته و سپس پیاز ها را در آن تفت دهید تا سبک شوند.
  • حال گوشت چرخ کرده را به ماهیتابه اضافه کرده و همراه با پیاز ها تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند، سپس ادویه های نمک، دارچین، زردچوبه، فلفل سیاه را اضافه کرده و مجددا مواد را با یکدیگر تفت دهید تا به خورد یکدیگر بروند.
  • در این مرحله زعفران را با آب جوش ترکیب کرده و همراه با سیر های رنده شده به گوشت ها اضافه کرده و همراه با مواد تفت دهید. حال نوبت خرد کردن کردن اسفناج ها است. اسفناج ها را در اندازه مناسب خرد کرده و همراه با مواد درون ماهیتابه تفت دهید.
  •  قابلمه ای مناسب برداشته، آن را تا نیمه با آب پر کنید و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید.
  • حال به میزان لازم نمک و روغن را به آب اضافه کنید و سپس برنج را که از قبل خیس کرده بودید را درون آب ریخته و بگذارید تا برای ۵ – ۱۰ دقیقه بجوشد تا کمی نیم پز شود. برنج نیم پز شده را آبکش کرده و قابلمه ای دیگر را برای تهیه اسفناج پلو آماده کنید.
  • کف قابلمه کمی روغن ریخته مقداری نان لواش را در کف قابلمه پهن کنید و سپس بصورت لایه ای، یک لایه برنج و پودر شوید خشک و لایه دیگر مواد گوشتی را پخش کنید.
  • لایه آخر را با برج بپوشانید و مقداری روغن کره را بر روی آن بریزید تا عطر و طعم آن بیشتر شود. در آخر درب قابلمه را همراه با دم کنی بر روی قابلمه گذاشته و بگذارید برنج برای ۱ ساعت دم بکشد.
  • پس از دم کشیدن برنج، محتویات قابلمه را با یکدیگر مخلوط کرده و در ظرفی مناسب سرو کنید. اسفناج پلو مجلسی و خوشمزه شما آماده است. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *