طرز تهیه بلغور پلو

طرز تهیه بلغور پلو

طرز تهیه بلغور پلو در کنار دوغ کاکوتی لیوار

بلغور پلو یکی از غذاهای اصیل ایرانی می باشد که ریشه آن به استان خراسان باز می گردد. شما می توانید این غذای خوشمزه را جایگزین برنج کنید. طبع گندم برخلاف برنج گرم است، لذا این غذا می تواند انتخاب مناسبی برای افرادی با طبع سرد باشد، علاوه بر آن میزان فیبر این غذا بالا بوده و می تواند شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارد. سرو نهایی این وعده ی جذاب در کنار یک لیوان دوغ گوارا و خوش طعم لیوار خالی از لطف نیست. با همراه باشید تا طرز تهیه بلغور پلو خوشمزه و پر خاصیت را به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم برای ۴ نفر


 

مواد تشکیل دهنده

مقدار مورد نیاز

مواد تشکیل دهنده

مقدار مورد نیاز

دوغ کاکوتی لیوار

۱ لیوان

عدس سبز

۱٫۵ لیوان

بلغور

۲ لیوان

پیاز

۱ عدد

سیر

۲ حبه

رب گوجه فرنگی

۱٫۵ قاشق غذاخوری

روغن زیتون

۵ الی ۶ قاشق غذاخوری

کره

۱٫۵ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز

به میزان لازم

 

طرز تهیه قیمه کورگ


    • برای تهیه بلغور پلو خوشمزه و اصیل ایرانی ابتدا عدس ها را خیس کرده و سپس شستشو دهید، سپس آبکش کنید. پیاز و سیر شسته شده را پوست گرفته و بصورت نگینی خرد کنید.
    • یک قابلمه مناسب برداشته و بر روی حرارت ملایم قرار دهید. حال مقدار مناسبی روغن مایع را درون قابلمه ریخته و سپس پیازها را اضافه کرده و تفت دهید تا پیازها کمی سبک شوند. سیر را به پیازها اضافه کرده و مجددا تفت دهید.
    • در این مرحله رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود. حال بلغور ها را بشویید، به مواد درون قابلمه اضافه کرده و هم بزنید.
    • کره را به بلغورها اضافه کنید، سپس ۲ الی ۳ لیوان آب را درون کتری بجوش آورید و به محتویات قابلمه بیافزایید. نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاه را در غذا تنظیم کنید، سپس حرارت را زیاد کرده تا آب مجددا بجوش بیاید. اکنون زمان اضافه کردن عدس می باشد.
    • در این بخش حرارت را کم کنید و اجازه هید تا آب اضافی بلغور تبخیر شود. زمانیکه آب اضافی بلغور کشیده شد، درب قابلمه را با دم کنی بپوشانید و بر روی قابلمه بگذارید.
    • اجازه دهید تا بلغور پلو به مدت ۲۰ – ۳۰ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. بلغور پلو شما آماده است. می توانید روی بلغور پلو را با پیاز داغ تزئین کرده و در کنار یک لیوان دوغ خوش طعم کاکوتی لیوار سرو و نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *